“El Día Antes”: Recursos educatius digitals per treballar les competències amb joves

Les competències transversals són clau perquè les generacions més joves puguin començar a contruir el seu futur. A vegades, no és fàcil que entenguin la seva importància o que aprenguin a reconèixer-les en situacions del seu dia a dia. Perquè això canviï arriba “El Día Antes”, el canal de joves per a joves, on descobriran el món de les competències.

Què són les competències transversals?

Segur que has sentit en més d’una ocasió la paraula “competències”. Són habilitats, actituds, capacitats i coneixements que posem en pràctica al llarg de la nostra vida, en les diferents situacions que se’ns presenten. El fet de conèixer quines són les competències en què destaquem o què hem de millorar, ens proporciona un avantatge a l’hora d’enfrontar-nos a qualsevol àmbit del nostre futur, també a l’laboral.

Mapa i pla de competències

A la Fundació Èxit treballem sota el model ISFOL i potenciem les competències transversals, acompanyant als i les joves en el procés de descobrir-les.

Per a això, els proporcionem algunes eines perquè aconsegueixin entendre-les i s’autoavaluïn en cadascuna de les competències. Al costat de nostre propi feedback, traslladem la informació obtinguda a un mapa de competències i posteriorment vam elaborar un pla de millora competencial, on definim uns objectius concrets perquè puguin millorar-les a través d’estratègies i accions calendaritzades i poder més endavant valorar els resultats i evidències obtingudes .

Precisament, un d’aquests recursos que utilitzem és la sèrie del nostre canal de YouTube “El Dia Abans”. Et seguim comptant!

El Día Antes, la sèrie sobre competències explicades pels/les #alumniExit

Perquè sigui més divertit i comprensible pels i les #alumniExit entendre cadascuna d’elles, hem creat “El Día Antes”, una sèrie a Youtube en què joves que han passat pels nostres projectes expliquen una competència a la seva manera, d’alumni a alumni. D’aquesta manera, tenen algunes claus abans d’assistir a les diferents sessions de competències que impartim en els nostres projectes.

Inclou la sèrie “El Día Antes” a les teves formacions en competències amb joves. Trobaràs tots els vídeos al canal de Youtube de la Fundació Èxit, estan oberts al públic i són un recurs educatiu digital i pedagògic perfecte per complementar les teves sessions.

Aquí et deixem tots els vídeos de competències d’ “El Dia Abans”. ¡Gaudeix-los!

La Gestió de les Emocions segons la Mayelin

T’has aixecat alguna vegada sense saber què sents? Ens passa a tots i totes! Quina de les 6 emocions de les que parla la Mayelin al vídeo sents habitualment i com aconsegueixes gestionar-la?

Aprèn a gestionar les teves pròpies emocions i a empatitzar amb les de les altres persones 👏

Queda’t fins al final i balla amb Mayelin 👯♂️

L’adaptabilitat segons en Félix

Coneixes les 4 regles de l’ #adaptabilidad d’en Félix?

Regla # 1 Tot problema té solució 💪

Regla # 2 Qualsevol canvi és una oportunitat per millorar 👏

Regla # 3 el fracàs no és un fracàs 🔄

Regla # 4 Sigues creatiu 💭

Comença a posar-les en pràctica en la teva vida diària gràcies a en Félix!

La disposició a l’aprenentatge segons en Moha

Aprendre serveix per assolir els teus objectius vitals i professionals! Vols tres consells? 💁♂️

En Moha 🙌 et dóna alguns: “Sortir de la teva zona de confort🕺” és un d’ells. Descobreix la resta en aquest nou capítol d’ “El Día Antes” 📺

La organització segons la Riana

“No sé què fer a la vida”

“I ara què he de fer?”

“Què tocava ara?”

“Millor ho faig demà”

Si repeteixes sovint aquestes frases, toca aprendre a organitzar-te i a gestionar el teu temps Però don’t worry, la Riana et dóna un cop de mà en aquest vídeo 💪

La comunicació segons l’Àlex

La comunicació sempre és cosa de 2! ✌️

A les sessions per treballar la comunicació, aprendràs les claus per comunicar-te de forma oral i escrita, a millorar la teva comprensió lectora, a escoltar activament, practicaràs l’assertivitat i sense oblidar el llenguatge no verbal 🗣️ Però mira el vídeo, que l’Àlex ho comunica millor 😉

I el millor del vídeo: al final 😂

El treball en equip segons la Khaoula

Per treballar en equip de forma tan eficient 👌 com ho fan les diferents versions de Khaoula al vídeo, cal desenvolupar 5 habilitats clau. Et sona alguna? 👆

Dóna-li al play i practica aquesta competència

La responsabilitat segons en David

Tu també practiques la responsabilitat dia a dia?

Mira el vídeo ⏯️ i comprova si aconsegueixes les teves 5 en aquesta competència, com quan jugues al teu videojoc preferit 🎮!