ODS 8: treball decent i creixement econòmic amb el Repte E3

El creixement econòmic d’un país contribueix al seu progrés i millora la qualitat de vida de la seva població. Per això, el vuitè Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS 8) pretén promoure el creixement econòmic inclusiu i sostenible i garantir ocupació i treball decent per a tots i totes, també per a les generacions més joves.

Vols ajudar a que joves en situació de vulnerabilitat aconsegueixin la seva oportunitat laboral🔎 contribuint a l’ODS 8 amb el Repte E3?

👉 Uneix-te a l’aliança d’empreses compromeses amb reduir l’abandonament educatiu primerenc i millorar l’ocupabilitat dels i les joves en situació de vulnerabilitat.

Suma’t al Repte E3

Si us plau, omple el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per explicar-te com pot participar la teva empresa al Repte E3.

Marca la casella si vols rebre la newsletter de Fundació Èxit
    Accepto l’avis legal*
    Acepto les condicions d’ús*

Què són els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’Agenda 2030?

El 25 de setembre de 2015, els líders mundials de 193 països van definir 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i van establir metes a assolir per a l’any 2030 per part de tota la població mundial: els governs, la societat civil, els ciutadans i també les empreses i el sector privat.

Aquests objectius globals pretenen la igualtat entre persones, protegir el planeta i assegurar la prosperitat per a tots i totes.

En què consisteix l’ODS 8: Treball Decent i Creixement Econòmic?

El vuitè objectiu parteix de la premissa que només els llocs de treball estables i ben remunerats aconseguiran acabar amb la pobresa i proporcionar estabilitat econòmica millorant els estàndards de vida. Arran de la greu crisi provocada per la pandèmia mundial de la COVID-19, milers de llocs de treball s’han vist afectats i es preveu una recessió mundial sense precedents que afectarà en major mesura a les famílies i persones més vulnerables.

El 2020, les Nacions Unides van redactar un marc per a la resposta socioeconòmica a la COVID-19 per fer front a la crisi i que la recuperació ens condueixi a una economia diferent.

Com contribueix el Repte E3 i la seva xarxa d’empreses a la consecució de l’ODS 8?

Mitjançant el Repte E3 volem deixar de ser líders en negatiu i que Espanya no sigui el país amb l’atur juvenil més elevat de la Unió Europea. Mentre més del 41% dels joves espanyols estan desocupats, en els titulats en Formació Professional (FP) de Grau Mitjà el percentatge baixa fins al 7% i en els i les joves amb un títol en FP de Grau Superior fins al 5%.

La diferència és abismal i estem convençuts que promovent l’especialització i l’obtenció d’estudis intermedis entre els i les joves en situació de vulnerabilitat, aconseguirem reduir l’atur juvenil. Per assolir l’ODS 8 i aconseguir perfils tècnics que assegurin una renovació generacional en sectors on l’oferta laboral és molt àmplia, la teva empresa és una peça fonamental. Formant part de l’Repte E3, acompanyaràs i motivaràs a joves en situació de vulnerabilitat a través del voluntariat corporatiu. En els nostres 20 anys d’experiència, hem comprovat que si apropem la realitat laboral als centres educatius i entitats socials que treballen amb joves, molts d’ells/es aconsegueixen la seva especialització i la seva oportunitat laboral.

AVANTATGES PER A LA TEVA EMPRESA EN EL REPTE E3

Per què és important el treball decent per a les empreses i aconseguir l’ODS 8? Li preguntem a XXXXX, XXXXX en XXXXX, empresa col·laboradora estratègica / col·laboradora / amiga de l’Repte E3

XXXXX

Ajuda’ns a aconseguir l’ODS 4

A què esperes per sumar-te a l’Repte E3 i recolzar l’educació de les persones joves més vulnerables? Aportant experiència i talent, informació del mercat laboral i finançament, aconseguiràs contribuir a l’ODS 4 i a més:

• Desenvolupament competencial dels teus empleats
    • Orgull de pertinença dels teus empleats
    • Networking amb altres empreses
    • Un informe d’impacte de col·laboració
    • El segell d’Empresa Repte E3
    • I visibilitat en els materials de l’Repte E3

UNEIX-TE

El Repte E3, Èxit Escolar i Ocupabilitat

El Repte E3 és una aliança d’empreses compromeses amb reduir l’abandonament educatiu primerenc i millorar l’ocupabilitat de joves en situació de vulnerabilitat.

Apostem per impulsar solucions conjuntes per potenciar el talent dels i les joves i contribuir al seu futur professional.

DESCOBREIX EL REPTE E3

Referències