Dia a dia

La mirada posada en el 2030: ODS 8 i creixement econòmic amb el Repte E3

Xerrem amb Francisco Mesonero, director de sostenibilitat de Grupo Adecco a Espanya i LATAM i director general de Fundació Adecco sobre la feina de qualitat i les oportunitats laborals per a les persones joves.

Cada any que comença és una oportunitat per observar, qüestionar i millorar. Per això ara que 2022 acaba de començar, ens plantegem de quina manera podem potenciar l’ocupació de qualitat i el creixement econòmic sostenible -ODS8- i una de les respostes que tenim clara és a través de persones. A Fundació Èxit creiem en la importància de tots nosaltres com a motor de canvi i de transformació social i, encara més, quan els esforços són conjunts i venen d’empreses compromeses amb millorar l’ocupabilitat dels joves en situació de vulnerabilitat. Parlem amb Francisco Mesonero, director de sostenibilitat de Grupo Adecco, empresa col·laboradora del Repte E3 sobre la seva experiència en aquesta aliança.

Francisco Mesonero, director de sostenibilitat de Grupo Adecco, ens explica la seva experiència.

Explica’ns Francisco, quina és la relació del Grupo Adecco amb el Repte E3?

La meva relació amb el Reto E3 ve de lluny ja que des de l’enfocament en sostenibilitat de l’empresa i les iniciatives de voluntariat en concret, col·laborem amb Fundació Èxit des de fa molts anys. Compartim el compromís de lluitar contra l’abandonament educatiu i treballem per millorar l’ocupabilitat dels joves que es troben a una situació de vulnerabilitat.

Per què ha decidit la teva empresa formar part del repte E3? Què us va motivar a unir-vos a aquesta aliança d’empreses?

Com a empresa dedicada als recursos humans, portem implícit al nostre ADN treballar perquè els altres puguin fer-ho. De fet, les nostres principals accions en matèria de voluntariat s’enfoquen a ajudar en tot el procés que comporta trobar feina: CV, entrevistes, desenvolupament d’habilitats, competències, formació, actituds, etc. Des de la Fundació Adecco ajudem en aquest sentit els grups en major situació de vulnerabilitat social: persones amb discapacitat, dones víctimes de violència de gènere o amb responsabilitats familiars no compartides, més grans de 45 anys aturats de llarga durada i altres persones en risc d’exclusió. No obstant això, Reto E3 i la Fundació Èxit ens permet ajudar, des del Grup Adecco un dels grups que més ho necessiten actualment: els joves, la taxa d’atur dels quals a Espanya se situa al voltant del 30%.

El fet que un dels objectius del Repte E3 sigui assolir l’ODS 8, va ser un element decisiu a l’hora de decidir formar part d’aquest compromís?

Per descomptat que és decisiu. L’agenda 2030 i la seva comesa de “no deixar ningú enrere” la tenim totalment integrada al Grupo Adecco, sent, a més, l’ODS8 el principal de la nostra estratègia ja que, amb la nostra activitat, contribuïm al Treball Decent i al creixement econòmic.

Per al Grup Adecco és important afavorir que totes les persones accedeixin a l’ocupació en igualtat de condicions, reduint les desigualtats i les barreres socials existents, aportant formació, orientació laboral i posant en contacte les persones treballadores amb feines de qualitat. Volem promoure la diversitat, la plena ocupació i la feina decent.

Des d’Adecco, poseu especial focus en la qualitat de l’ocupació i l’orientació laboral, per què?

Perquè des de fa 39 anys treballem perquè altres puguin fer-ho ajudant les persones a trobar feina i les empreses a millorar la seva competitivitat a través del talent que posem a la seva disposició.

Posem el focus en les persones que són les que marquen la diferència a les organitzacions i, per això, intentem enfortir el mercat laboral a través de la gestió de l’orientació laboral per millorar l’ocupabilitat dels joves i el nostre propòsit corporatiu és crear un futur per a tots i totes mitjançant ocupació de qualitat, sostenible i inclusiva.

Com creus que ajudarà o afavorirà la teva empresa en particular o el sector en general haver aconseguit l’ODS 8 el 2030? Com creus que està impactant avui dia en relació amb fa uns anys posar en valor aquest discurs?

L’estratègia de sostenibilitat del Grup Adecco, que té com a missió fer possible que el futur a través de l’ocupació sigui possible per a tothom, està desenvolupada d’acord amb l’Agenda 2030 i guia les nostres accions en matèria de sostenibilitat. És per això que l’ODS8 és fonamental per a la nostra empresa i el nostre sector, ja que ens permetrà aconseguir reconèixer la dignitat de la persona a través de l’ocupació.

UNEIX-TE

Suma’t al Repte E3

Si us plau, omple el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per explicar-te com pot participar la teva empresa al Repte E3.

Marca la casella si vols rebre la newsletter de Fundació Èxit
    Accepto l’avis legal*
    Acepto les condicions d’ús*

Repte E3 i ODS8

El Repte E3 es una aliança d’empreses compromeses amb reduir l’abandonament escolar prematur i millorar l’empleabilitat de joves en situació de vulnerabilitat. Apostem per impulsar solucions conjuntes per potenciar el talent dels joves i contribuir al seu futur professional. A més, volem trencar barreres i fer un gir al sistema educatiu espanyol, que està clarament descompensat: el percentatge de perfils de graus intermedis és molt baix i al món laboral falten perfils tècnics amb aquests nivells de formació.

Per evitar que joves en situació de vulnerabilitat abandonin els seus estudis, garantir-los una educació especialitzada i assolir així el ODS 8, la teva empresa juga un paper clau. Formant part del Repte E3, acompanyaràs i motivaràs joves en situació de vulnerabilitat a través del voluntariat corporatiu. En els nostres 20 anys d’experiència, hem comprovat que apropant la realitat laboral als centres educatius i entitats socials que treballen amb joves, molts i elles segueixen la seva formació.

AVANTATGES PER A LA TEVA EMPRESA EN EL REPTE E3

¿Què són els Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’Agenda 2030?🎓

El 25 de setembre de 2015, els líders mundials de 193 països van definir 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i van establir metes a assolir per a l’any 2030 per part de tota la població mundial: els governs, la societat civil, els ciutadans i també les empreses i el sector privat.

Aquests objectius globals pretenen la igualtat entre persones, protegir el planeta i assegurar la prosperitat per a tots i totes la veritat és que, a Espanya, l’atur i particularment el juvenil és un dels reptes més urgents. Des de la crisi del 2008, “la creació d’ocupació en condicions de precarietat és la principal font de l’augment de la desigualtat i de la modificació dels perfils de pobresa i exclusió social”. Per això, des de la Fundació Èxit apostem ara més que mai per l’accés a una feina decent i a un crexement econòmic que promogui la igualtat d’oportunitats.

Mitjançant el Repte E3 volem deixar de ser líders en negatiu i que Espanya no sigui el país amb l’atur juvenil més elevat de la Unió Europea. Mentre més del 41% dels joves espanyols estan desocupats, en els titulats en Formació Professional (FP) de Grau Mitjà el percentatge baixa fins al 7% i en els i les joves amb un títol en FP de Grau Superior fins al 5%.

La diferència és abismal i estem convençuts que promovent l’especialització i l’obtenció d’estudis intermedis entre els i les joves en situació de vulnerabilitat, aconseguirem reduir l’atur juvenil. Per assolir l’ODS 8 i aconseguir perfils tècnics que assegurin una renovació generacional en sectors on l’oferta laboral és molt àmplia, la teva empresa és una peça fonamental. Formant part de l’Repte E3, acompanyaràs i motivaràs a joves en situació de vulnerabilitat a través del voluntariat corporatiu. En els nostres 20 anys d’experiència, hem comprovat que si apropem la realitat laboral als centres educatius i entitats socials que treballen amb joves, molts d’ells/es aconsegueixen la seva especialització i la seva oportunitat laboral.

Referències