Dia a dia

Fundació Èxit guanya el premi CEMEX-Tec d’Acció Col·laborativa internacional

El projecte ‘Ecosistema per l’èxit educatiu dels joves vulnerables’ ha estat guardonat entre més de 100 propostes per contribuir a l’impuls del canvi social

Fundació Èxit ha estat guardonada amb el Premi CEMEX-Tec 2019 en la categoria acció col·laborativa internacional per la iniciativa ‘Ecosistema per l’èxit educatiu dels joves vulnerables’.

La cerimònia de lliurament de premis va tenir lloc el divendres, 27 de setembre, a Monterrey (Mèxic) en el marc del Fòrum MTY, un espai de trobada d’idees, persones i projectes ciutadans que visibilitza iniciatives i moviments que donen resposta a problemes socials.

El projecte guanyador de Fundació Èxit impulsa el treball en equip de tots els actors que intervenen en el procés formatiu i d’entrada en el mercat laboral d’un jove amb l’objectiu de reduir l’abandonament escolar prematur i augmentar la seva ocupabilitat. Aquests actors són: l’administració pública, els centres educatius, les empreses privades, els finançadors, els mitjans de comunicació i els partners IT.

D’aquesta manera, a través d’eines i metodologies innovadores d’intervenció a l’aula Fundació Èxit orienta, motiva i acompanya a joves vulnerables perquè es formin en sectors amb necessitats de contractació, aconseguint un nivell de competències tècniques i transversals que els permeti accedir i romandre en el mercat laboral.

D’acord amb Nacho Sequeira, Director de Fundació Èxit, “Els anys de crisis viscuts a Espanya ens han servit per a millorar els nostres projectes i adonar-nos que, davant problemes tan complexos com l’abandonament educatiu o l’atur juvenil, hem de donar una resposta en clau ecosistema, unint esforços des del món empresarial, educatiu i social. Només així superarem paradoxes com l’actual en la qual, mentre tenim un 33% d’atur juvenil, hi ha empreses que no troben perfils tècnics a incorporar”.

L’any 2007, l’ONU ja va voler destacar la Fundació Èxit pel seu potencial a l’informe “Businesses profit from new partenariats”, publicat el 5 de juliol al Financial Times. Més enllà del territori nacional, en aquesta ocasió el Premi CEMEX-Tec és el primer premi internacional que rep Èxit. S’ha valorat el seu potencial d’impacte el seu i contribució a l’impuls del canvi social.

En aquest sentit, Martha Herrera, Directora Corporativa de Responsabilitat Social CEMEX i Centre CEMEX-Tec per al Desenvolupament Sostenible, destaca: “Estem molt contents que dins dels projectes guanyadors del Premi CEMEX-Tec 2019 s’hi trobi Fundació Èxit. L’educació és un pilar fonamental perquè els joves puguin tenir eines que els permetin continuar desenvolupant la seva ocupabilitat. És inavaluable el treball que dia a dia realitzen motivant, guiant i preparant a joves en situació vulnerable, que compten amb el desig de superar-se, perquè sens dubte ells són un motor que impulsen el canvi social i aquest és l’objectiu principal del premi des de la seva creació”.

Els Premis CEMEX-Tec atorgats per la companyia global de materials de construcció, CEMEX, i la institució universitària, Tec de Monterrey, reconeixen anualment els projectes i propostes d’alt impacte en matèria de desenvolupament sostenible, innovació i emprenedoria social que fomentin el creixement econòmic, la implicació social de les comunitats i la preservació dels recursos naturals.

Aquesta novena edició dels Premis ha comptat amb un total de 1.493 projectes participants de 67 països de tot el món. A més a més, aquest any s’hi han incorporat les categories d’Emprenedoria comunitària i Acció col·laborativa a les categories ja existents: Transformant comunitats i Emprenedors socials.

El projecte guanyador de Fundació Exit ha estat seleccionat entre les 110 propostes presentades en la categoria Acció Col·laborativa. La iniciativa compta amb el suport d’Axa Assegurances, Consorci d’Educació de la Generalitat de Catalunya, Institut Mare de Déu de la Mercè, Escola del Treball, Fundació Nous Cims i JP Morgan Chase Foundation.