KPMG a Espanya: Temps d’adaptar-se i superar barreres al Projecte Coach

Els voluntaris i voluntàries del Centre de Qualitat i Eficiència de KPMG a Saragossa es van adaptar a les circumstàncies del confinament i van realitzar l’última sessió del projecte online

Fundació KPMG

Per cinquè any consecutiu, el Centre de Qualitat i Eficiència (CCE) de KPMG a Saragossa ha participat en el Projecte Coach de la Fundació Exit, en el qual es fan cinc sessions presencials amb els joves participants a les oficines de KPMG. En aquesta ocasió, quan només quedava una sessió per a acabar, ens vam veure sorpresos per la implementació de les mesures establertes en l’estat d’alarma a tota Espanya.

La situació de crisi sanitària s’ha convertit en un escenari difícil a tots els nivells i per a moltíssimes empreses. En el cas de voluntaris i voluntàries corporatius de KPMG a Espanya, conscients del seu compromís amb el Projecte Coach i de les limitacions a les quals havien de fer front, es van adaptar i van buscar la manera de realitzar la sessió online de “projecte personal”, l’última que els quedava, amb els joves que mentoritzaven.

El projecte ha comptat sens dubte amb un aprenentatge afegit i inesperat que ha estat el d’adaptar-se a les circumstàncies, sumant valor al compromís personal. Era necessari reforçar el “donar a entendre al jove que li continuàvem acompanyant”, comenta Oscar Maluenda Rodríguez, Sènior Project Assistant. A més, els voluntaris corporatius de KPMG han destacat l’actitud de l’alumnat que va mostrar el seu màxim interès i predisposició a col·laborar i complir amb els objectius de la sessió.

Així mateix, Vicente Carbonell Alquézar, Manager del CCE, comenta haver sortit “molt enriquit” de l’experiència ja que li ha permès “viure noves emocions i sentiments gràcies a haver tingut la possibilitat de sortir de la nostra zona de confort, posant tot el nostre esforç en motivar als alumnes perquè puguin evolucionar tant a nivell personal, com a escolar i professional”. Per la seva part, María Ciprés, Sènior Project Assistant ho qualifica com “una experiència única i molt gratificant, que cada vegada em deixa amb ganes de més”.

Sens dubte les sensacions van ser molt semblants entre els joves participants. I és que malgrat les complicacions que van sorgir al final del projecte per a realitzar les sessions de manera presencial, van gaudir molt de l’experiència. “És una pena que tot això ja s’acabi, però ha estat una experiència molt bonica i la tornaria a repetir una vegada i una altra. Agraeixo a la Fundació Exit, a les meves coaches i a KPMG a Espanya per brindar-nos el seu temps i aquesta oportunitat” destaca Andrea, estudiant i “coachee” de María i Manuel.

En la mateixa línia, Manuel Lucena Luque, Sènior Project Assistant, destaca que malgrat haver-se hagut d’adaptar ràpidament, “tots teníem el compromís de realitzar la sessió amb els joves”. A més, afegeix: “d’aquesta experiència m’emporto que no hi ha objectius inassolibles si t’hi esforces”.

Encara que la situació hagi estat diferent, “estem encantats de poder participar i aportar el nostre granet de sorra en aquest projecte”, conclou Samuel Lamola Villanueva, Director del CCE. Els voluntaris de la nostra companyia es van adaptar de manera immediata a una situació sense precedents i van donar exemple dels nostres valors responent a una situació difícil actuant junts amb valentia, cuidant a les persones i mostrat les seves fortaleses.