Projecte Yob

Inserció: Preparació per entrar al mercat laboral.

Ajuda als joves a crear la seva marca personal i millora les competències professionals dels teus treballadors!​

Els i les joves s’enfronten a un mercat laboral molt diferent al de fa 10 anys. Amb la crisi cada vegada hi ha més candidats que competeixen per la mateixa oferta i, segons els experts, el 70% de les ofertes de feina no es publiquen: circulen pel boca orella. Per tot això, dos conceptes han cobrat una importància cabdal en qualsevol procés de recerca de feina: la marca personal i la xarxa de contactes

El Projecte Yob és un mòdul de dos mesos adreçat a joves, on, amb l’ajuda del voluntariat corporatiu, es fa un entrenament intensiu en el qual s’aprèn a posicionar les candidatures en processos de selecció i començar a crear una xarxa de contactes.

La metodologia està basa en el model per competències, així els i les joves poden desenvolupar habilitats i capacitats més enllà del seu currículum formatiu per aconseguir els seus objectius professionals. Amb l’ajuda del voluntariat corporatiu i el suport de Fundació Èxit, comencen a crear i cuidar una xarxa de contactes imprescindible per entrar i mantenir-se en un mercat laboral líquid i relacional com l’actual.

Training Intensiu

Resultats del Projecte

dels i les joves

ha trobat feina després

del seu pas

pel projecte*

dels i les joves

ha continuat estudiant

després del seu pas

pel projecte*

*Dades de trucades efectuades a joves participants en el curs 2019/20 (1 any després que finalitzessin)

Hi han participat

edicions celebrades a

Joves

Entitats socials

i educatives

Palma de Mallorca

Voluntaris

corporatius

Empreses

Màlaga

Insercions laborals

*Total acumulat de tots els anys

L’opinió del col·lectiu jove*

creu que els contactes

que ha fet al llarg del

projecte el/la poden

ajudar a trobar feina

està segur/a que

trobarà feina en

el pròxims mesos

recomanaria el

Projecte Yob a

a altres joves en la

mateixa situació

* Dades obtingudes d'enquestes de satisfacció efectuades en finalitzar el programa.

El Projecte #YobExit a través dels participants

“Ha estat una experiència molt gratificant, plena de bons moments. En el meu cas, ha estat un veritable plaer poder compartir l'experiència al costat d'una persona que s'inicia en el món laboral i projectar-la sota el punt de vista del meu recorregut.

He après les grans capacitats que tenen els joves d'absorbir aquest coneixement i utilitzar-lo al seu favor. Aquesta experiència m'ha fet donar la meva millor versió en molt poc temps a un jove que s'inicia, com ho vaig fer jo en el seu moment, i veure que aquests ensenyaments tenen els seus primers passos i fruits”.

“Amb el meu mentor ens vam enfocar en què era el que jo volia i necessitava i vam estar treballant en els meus punts forts per a destacar-los i les àrees que encara puc millorar.

Gràcies al meu mentor i a Èxit, ara ho veig tot més clar i aspiro a coses a les quals creia que no podria aspirar, ja que no em veia capacitada.

M'han ajudat a conèixer-me a mi mateixa i m'he adonat que valc molt i puc arribar a fer moltíssim més del que creia”.

“A través del Projecte Yob he après a triar el que realment vull fer. Ha estat una experiència molt bona que m'ha ajudat a focalitzar-me en els meus objectius i triar un possible camí de futur. Ara tinc clar que vull continuar estudiant.

Recomanaria l'experiència a altres joves en la meva situació, ja que és de gran ajuda per a aclarir les idees”.

Adán Montañez

Voluntari corporatiu

Tènic de Suport Digital

Telefónica

Kassandra Domínguez

Jove participant

del Projecte #YobExit

Pau Guisado

Jove participant

del Projecte #YobExit

Partners estratègics del projecte:

Galàxia Èxit

Si ets participant del Projecte Yob, accedeix a la plataforma de gestió.

galaxia2we