Projecte Coach

Motivació: Impuls des de la realitat de l’empresa

El Projecte Coach és una iniciativa de voluntariat corporatiu per orientar i motivar joves en situació de vulnerabilitat social que provenen d’una experiència de fracàs escolar.

S’adreça a empreses socialment responsables que vulguin involucrar el personal de l’empresa en una acció solidària concreta durant un temps limitat i amb uns resultats assegurats.

Per fer-ho, formem el voluntariat corporatiu en techniques de coaching i mentoring perquè puguinajudar a aquestes persones joves que cursen FP bàsica a conèixer el món de l’empresa per dins, a descobrir la seva vocació i, sobretot, motivar-los perquè continuïn amb la seva formació.

D’aquesta manera el jove coneix el món de l’empresa per dins i descobreix la seva vocació, amb l’objectiu de motivar-lo perquè continuï amb la seva formació.

El voluntari es forma en una tècnica que podrà aplicar en el seu dia a dia i, a més, coneix un jove del qual també podrà aprendre molt i que l’obligarà a activar noves competències de comunicació intergeneracional i intercultural, atenció a la diversitat, lideratge, compromís social…

El voluntari durant 6 sessions acompanya al jove en aquesta experiència de descobrir el món de l’empresa, presentant-li als seus companys i potenciant el treball en equip.

Ets una empresa?

Ets un jove?

Resultats del Projecte

dels i les joves

continua formant-se

després del programa

*Dades de trucades efectuades a joves participants en el curs 2019/20 (1 any després que finalitzessin)

edicions celebrades a

Hi han participat

Lleida

Saragossa

Joves

Persones voluntàries

d’empresa

Palma

València

Granada

Alacant

Empreses

Entitats socials

y educatives

Cadis

*Total acumulat tots els anys

L’opinió del col·lectiu jove*

habilitats de lideratge

i gestió de persones

El Projecte #CoachExit a través dels seus participants

“Ja fa més de cinc anys que col·laborem amb la Fundació Èxit. Participar en projectes com el Coach és una experiència interessantíssima per al centre.

Crec que és vital participar en aquestes iniciatives que fan que el nostre alumnat recuperi l'autoestima i l'interès que en molts casos ha perdut en les etapes prèvies. Poder tenir a persones d'empreses pendents d'ells, fent un treball de mentoria, és fantàstic per a millorar la seva motivació i que es reenganxin als estudis d'una manera més aplicada, fomentant que continuïn formant-se en un grau mitjà o superior”.

"La meva experiència en el Projecte Coach ha estat de creixement continu, tant en l'àmbit professional, com personal. He après a escoltar en silenci i animar perquè els joves treguin el millor de sí mateixos. Ha sigut com obrir una finestra al futur o sembrar una llavor perquè vagi creixent.

Participar en el Projecte ha deixat una empremta en mi en l'àmbit professional en termes d'escolta, però també en l'àmbit personal i d'autoconeixement.".

“La idea de participar en el Projecte Coach al

principi m'espantava una mica per estar en

contacte amb una persona molt major que

jo. Pensava que potser no tindríem moltes coses en comú i la relació seria difícil.

Una vegada vaig anar coneixent a la meva mentora, puc dir que ha estat la millor experiència que podia haver tingut. Ha sigut molt amable amb mi, m'ha ajudat molt a orientar-me en el món laboral i a adonar-me del

que realment vull fer en el futur”.

Giuseppina Nicolaci

Voluntària Corporativa

Mechanical and Civil Competence Centre Enel

José Luis Durán

Director Institut Escola del Treball

Gabriela Arroyo

Jove participant

del Projecte #CoachExit

Partners estratègics del projecte:

Galàxia Èxit

Si ets participant del Projecte Coach, accedeix a la plataforma de gestió.

galaxia2we